Jocurile open source și jocurile online

Jocurile și software-ul sunt similare, deoarece ambele sunt o colecție de reguli. La fel cum software-ul este, într-adevăr, un set de reguli care determină ceea ce este și nu este posibil pentru utilizatori de a face cu un program de calculator, un joc este un set de reguli care definește ceea ce jucătorii pot și nu pot face în căutarea unui scop.

Software-ul open source este un software pe care oricine îl poate modifica și îmbunătăți deoarece codul său sursă este disponibil public (și deoarece creatorii săi au permis tuturor să-l modifice). Jocurile open source sunt, de asemenea, jocuri pe care jucătorii le pot adapta pentru a se potrivi preferințelor lor. Natura deschisă a acestor jocuri le permite jucătorilor să se bazeze pe ideile designerilor.

Luarea unei abordări cu sursă deschisă jocurilor înseamnă recunoașterea faptului că regulile care reglementează ceea ce pot și nu pot face oamenii sunt arbitrare – nu sunt permanente și oamenii ar trebui să se simtă liberi să le schimbe. Ca și scrierea legilor, crearea de jocuri este practica elaborării regulilor prin care oamenii pot acționa. Același lucru este valabil și pentru scrierea de software.

Cum se aplică principiile open source pentru jocurile digitale?

Jocurile digitale constau din mai multe componente, iar principiile open source se pot aplica fiecăruia.

În centrul jocurilor digitale moderne (cum ar fi jocurile video) este ceea ce programatorii numesc un „motor de joc”, o colecție de instrumente software pe care designerii jocului le folosesc pentru a face jocuri video prin manipularea sunetelor, grafica pe ecran, „fizica” lumii reprezentate în joc și a tuturor celorlalți jucători care se văd când joacă acele jocuri.

Folosind un motor de joc, programatorii pot crea jocuri pentru dispozitivele specifice aparatelor (cum ar fi consolele de jocuri din livingurile acestor jucători sau telefoanele mobile din buzunare). Codul sursă pentru unele dintre aceste motoare (cum ar fi Blender Game Engine și jMonkeyEngine) este deschis; programatorii sunt liberi să îl studieze, să îl modifice, să îl îmbunătățească și să îl îmbunătățească pentru designerii de jocuri care doresc să o folosească.

Gândește-te la cazinourile online și la felul în care acestea sunt disponibile unei mase mari de oameni. Chiar dacă poate părea că regulile sunt stricte, acestea sunt stricte pentru că cei care le pun la dispoziție creează o strictețe.

De exemplu, Unibet Romania a luat jocurile de cazinou de la producători și a aplicat propriile reguli pe ele. În cazul luăm în cosiderare un alt brand de jocuri de noroc, în mod sigur regulile sunt altele.

Jocurile digitale constau, de asemenea, din hardware, dispozitive fizice pe care oamenii le folosesc pentru a juca jocuri. Unele componente hardware sunt închise sau deținute; numai creatorii săi au dreptul de a determina cum poate fi construit acest hardware și cum îl pot utiliza utilizatorii. Unii producători interzic jucătorilor să modifice hardware-ul lor de jocuri.

Alt hardware este deschis. Producătorii de hardware deschis pentru jocuri de noroc îi încurajează pe jucători să examineze și să se joace cu dispozitivele lor, dacă sunt curioși cum ar putea să le sporească. De exemplu, producătorii OUYA, o consolă de jocuri video care dispune de sistemul de operare Android bazat pe Linux, a proiectat consola specială, astfel încât jucătorii să o poată distanța și să studieze cum a fost asamblată.

Alți producători de dispozitive de jocuri au deschis modelele pentru dispozitivele lor, astfel încât alții să poată învăța și chiar să le producă. Creatorii Pandorei, o consolă de jocuri video portabile cu sursă deschisă, au postat modele pentru plăcile de circuite electronice ale unității, astfel încât utilizatorii să poată utiliza aceste planuri pentru a-și construi propriul hardware deschis pentru jocuri.

Jocurile digitale includ lucrări de artă sub formă de icoane grafice, peisaje și reprezentări ale personajelor și creaturilor pe care le văd jucătorii atunci când interacționează cu aceste jocuri. Aceste elemente grafice ale jocurilor digitale reprezintă o formă de proprietate intelectuală; ele aparțin exclusiv persoanei (sau grupului de persoane) care le-a creat.

În ultimii ani, unii artiști au început să-și autorizeze grafica, astfel încât designerii de jocuri să poată încorpora acele grafice în jocurile lor, fără teama de a încălca legea dreptului de autor. În 2012, Creative Commons, OpenGameArt și Fundația pentru Software Liber au găzduit Cupa Liberat Pixel, un concurs care a recompensat artiștii grafici care au creat resurse de jocuri deschise pentru oricine.